Thursday, February 2, 2012

KEKUATAN POLITIK BENDAHARI UMNO LEBIH KUAT DARI KETUA BAHAGIAN DAN TIMBALAN KETUA BAHAGIAN.... MENGAPA?


ROTI ROTI ROTI...
POOON...POOON...POOON
MAHU ROTI KE KAKAK!!!!


Aku dulu penjual roti, sekarang dah lain bosss!!!

kah kah kah

Ketua Bahagian Jerantut lantik aku,aku boleh kaya ooooo!!!

kah kah kah

Timbalan Ketua Bahagian Umno Jerantut mana tau aku buat apa!!!

kah kah kah

Umno punya orang banyak bodo maa!!!

kah kah kah

Itu SU bahagian pun aku boleh makan!!!

kah kah kah

Aku jaga duit Umno, aku punya suka lah mau lulus tukar atap sampai 60 ribu ker, peduli apa sama lu orang.

BELUM START LAGI BRO. BARU MUKADIMAH SAJA.

Salam sejahtera.

Sekarang aku berada di Jerantut semula setelah merantau selama setahun ke Johor mencari rezeki.

Nak dimulakan cerita pada tajuk di atas aku ada mendengar tentang pemecatan Zaharuddin sebagai Pengerusi Penyelaras Dun Damak. Tahniah atas kebijaksanaan Ketua Umno Bahagian Jerantut, kerana sudah membuang ulat ulat mayat melekat pada badan ajk ini.

Di sini juga ada seekor lagi ulat mayat yang menjadi benda kotor didalam umno bahagian Jerantut. Kalau di ikutkan kata Hassan Ali ada PARASIT PARASIT didalam parti Pas, didalam Umno Bahagian Jerantut juga ada PARASIT PARASIT yang patut di basmikan oleh Ketua Bahagian Jerantut dan juga tindakan Timbalan Ketua Umno Bahagian Jerantut.

Aku ada mendengar khabar yang ada satu projek menukar bahagian atap pejabat Umno Bahagian Jerantut yang telah rosak. Diatas keperihatinan K.B dan TIMB K.B bersetuju mengantikan bahagian atap dengan yang baru dengan peruntukan sebanyak 36 ribu ringgit dilulus atas projek tersebut. Projek tersebut telah diserahkan kepada Zaharuddin mantan penyelaras dun damak tersebut utk diselenggarakan, tetapi tiba tiba projek telah diangkat dengan harga 60 ribu ringgit oleh Bendahari Bahagian Jerantut. Apa kuasa Ketua Bahagian dan Timbalannya? Semua pentadbiran kewangan sepenuh dari bendahari ini tanpa persetujuan K.B dan Timb K.B. Dengar kabar juga Bendahari ini juga melantik seorg Setiausaha beliau yang sangat gila kan kuasa. Setiausaha ini adalah org yang dilantik K.B sebangai Ajk Umno Bah. Jerantut. Tetapi setiausaha gila kuasa ini melebihi kerja dari Setiausaha Bahagian Jerantut lagi. Semua dia nak control kewangan, pentadbiran Umno, Perhubungan negeri sikit lagi tugas menteri besar pun dia nak. Setiausaha ini juga dikatakan cuba mendapatkan pengerusi penyelaras dun damak juga selepas pemecatan Tuan Zaharuddin. Ada banyak lagi perkara yang dilakuan oleh parasit parasit ini. Siasat?

Tan Sri Tengku Azlan selaku ketua umno bahagian Jerantut kena perhatikan masalah yang timbul oleh 2 ekor parasit jahat ini, kerana ini akan merosakkan umno bahagian Jerantut itu sendiri. Kepada Dato Wan Amizan yang selalu berucap didalam semua ucapan ucapanya mesti ditunaikan, bukan di permainkan oleh parasit sebegini. Antara ucapan beliau "Jangan Mengkianati Umno itu, Sayang kan Umno". Banyak tugas parasit parasit ini melampaui batas tugas Timbalan Ketua dan Ketua Bahagian Jerantut. Mereka ini semua yang akan menjahanamkan undi undi pada masa akan datang di masa pemilihan maupun pru nanti. Tidak salah melakukan pemecatan kepada parasit parasit ini jika sudu lebih dari kuah. Untuk kepentingan pengundi2 dan penyokong2 Umno perlu dilakukan sebelum merebak ketahap tidak boleh dikawal lagi.

Sekian

Begini tatapan semua. ramai yang melihat apa yang berlaku, dan ramai yang bercerita. Perlu lakukan sesuatu.






18 comments:

Anonymous said...

sikit sangat tu.puak2 ni dah kenyang. Tengku Azlan pun bodo juge pergi lantik orang bodo, jadi rakyat jua la yang cerdik. nantikan kejatuhan mreka yang tak sedar diri. Meluat aku. Muara Sat tolong tembak tepat sikit biar bersepai muka satu-satu. Buat letih najib je buat transformasi. Kalau Tengku Azlan bertanding lagi memang kekalahan yang memalukan akan berlaku. Woi mana ada orang suka umno jerantut ni. yang ada cuma pencacai yang nak projek nak boroikan perut sendiri je. Kami mahukan keadlian. Najib Tolonglah selamatkan Jerantut. tolonglah!!!!!

Anonymous said...

wan amizan pun bodo sgt. wan amizan mcm keling roti ni juga

Anonymous said...

betul muarasat hentam lagi. halim chaap ni parayya.

Anonymous said...

baru ni lah keh jumpa blogger berani tibai dato bendahari kurang ajar ni, dlm mesyuarat ahli majlis pn berckp dgn do pun main perkatan aku engkau jer. sedarlah sikit awk tu jual roti jer. syabas pd blogger yg posting blog ni.

Anonymous said...

keh setuju sgt bendahari pariyaa ni kebuang. tpi tg lan bukan tau nilai pun. pariyaa ni lah telan ke dia nnti.

Anonymous said...

setiausaha dia napisah ker? mmg gilerkuasa pun cikgu ni. mcm wzwh juga. jilat jubur pun ya kaki

saidin said...

zahar pun bodoh juga, projek tukar atap tu gi heboh ke org dato halim up tinggi harga... dah pecah le ni. hehehehe. padan muka

wan amidompokkkk said...

hanafisah mmg gila kuasa. sedar lh sikit kamu 2 orgluar. zukarmi jgn jdi bodoh pakai hanafisah ni. esokkena tikam belakang dgn gila kuasani

suara Api said...

molek wan zuri la su umno! die cerdik pada Wan Amizan!

Anonymous said...

muara sat, tolong cerita lagi sedap ni panas!!

suara Api said...

Dato,tolong link blog suara api kat blog muara ye Dato. tq

sofi said...

aku tau dompok bodo tapi aku suka bila dia bagi duit kat aku, engkau org dengki sebab tak dapat duit kan?

ahli parlimen kuala tahan said...

ini zaman duit la.. semua pakai duit, jual tanah sikit2 takpa asal dapat hasil banyak.

wzwh said...

aku tak sokong mana-mana tapi aku tak suka li ah chap..babi!! umno pun takut dengan babi ni..Lee ah chap dan sekutunya @ parasit umno jerantut perlu dinyahkan!!!!!

ANTI KELING 786 said...

TAHNIAH MUARASAT. MMG PATUT PUN BENGALI ROTI NI DI BUANG DARI JADI PARASIT DKAT JERANTUT NI. KLU HANAFISAH PUN DI BUANG JUGA OLEH TENGKU LAN...DIA BUKAN GILA KUASA JE. DI PEJABAT PELAJARAN PN DIA NAK ATUR. TAK PAYAH BERANGAN LAH NAK DUDUK DI PPD...YOU SPE?... ORG UMNO YG BODO LAGI BODO. BODO LAH WAN AMIZAN DAN TENGKU LAN KL AMBIK BENDAHARI DGN HANAFISAH, TIBAI DUIT UMNO BERAPA BYK MASA DATO ZALI ADA DULU.

ANTI KELING 786 said...

BENDAHARI TU LAH BUAT LIM AH CHAP KAYA SGT KAT JERANTUT NI. ORG MELAYU KAT JERANTUT NI TINGGAL BATU PELIR JE DAH. TENGKU LAN KLU TAK BUANG BENDAHARI NI. UNDI DIA MESTI HABIS.

Anonymous said...

Barua Lim Ah Chap...kedekut nk mampossss.....buat surau pun tak tentu duit mari manerrr...lebih kurang Hj Nazeri jugok lahhh....hanya TUHAN jerrr yg tahuuuu.....

Majlis Belia Daerah Jerantut said...

Majlis Belia Daerah Jerantut MINTA LINK BLOG KAMI MBD JERANTUT KEDALAM BLOG SAUDARA.
http://mbdjerantut11.blogspot.com/