Monday, October 4, 2010

MORON BUAT HAL LAGI BODOHKAN ORANG TEMBELING



WZWH mendarat mengatakan orang sebatang Sungai Tembeling lebih bodoh dari orang Asli kampung Kuching Ulu Tembeling. BACA SINI. Ini petikannya:

"Sebab itu WZWH cakap Orang Asli Kampung Kuching lebih cerdik pembangunan dari orang Melayu di Sungai Tembeling kerana Orang Asli Kampung Kuching ada visi dan percaya serta yakin kepada ADUN mereka. Orang Melayu Tembeling jika projek itu diluluskan, ada peruntukan dari Putrajaya, kerajaan negeri pula menyokong tapi orang Melayu Tembeling sendiri menolak dengan berbagai alasan!"

Orang bodoh adalah orang yang memanggil semua orang bodoh dalam satu masa. WZWH cakap ikut lidah tak bertulang.

5 comments:

Anonymous said...

Hai Muara Sat,

Dalam banyak - banyak organ dalam tubuh badan manusia, WZWH, LIDAH LAH PALING SUSAH DI URUS KAN. Bila bercakap ,lidah lah yang terjulur-julur. Lidah juga banyak peranan asyik nak menjelir saje. Cakap buhong oleh lidah, menjilat-jilat dan menjelir juga lidah, mengeluar fitnah oleh lidah. Akal juga tak mampu mengawal nya, maka jadi lah seperti WZWH, apakah kesan nya disebalik kata-kata yang diproduce kan melalui tulisan. Berat kes ini, Kalau uraq dari Kuala sat sampai Jerantut Feri tak sedar lagi sebagaimana dikatakan Muara Sat ni, tak tau l;ah kita.

Muara Neriak said...

betul, budak wzwh ni patut di 'kasi'kan saja lidahnya supaya tak lagi bercakap yang bukan2 dan tidak juga menjilat

Anonymous said...

ala bang gerila,open comment la..baru nikmat berblog tu ada..

Anonymous said...

ala bang gerila,open comment la..baru nikmat berblog tu ada..

rempahgunung said...

Bila orang siar bukan main marah WZWh tapi itulah. siapa pun boleh tafsir apa dia cakap. Memang lidah tak bertulang !