Saturday, October 9, 2010

NIK AZIZ MENGAMUK KE SPR ?


Nik Aziz atau nama singkatnya ‘N ajis’ amuk SPR kerana menetap tarikh pembuangan undi  di PRK Galas pada 4/11/10, tiga hari sebelum sidang DUN Kelantan bermula.  Pada mulanya kita ingat sama tarikh tetapi beza tiga hari. Beza tiga hari bagi orang politik itu masih panjang  ma !,  jika dibandingkan dengan beza mengikut jam.
 Sebab itu kalau sudah berumur lebih baik bersara dan bagi kepada orang yang mampu kerana kerja politik ini lasak dan memerlukan pergerakan cepat. Jika tersangkut-sangkut, mengesut  itulah jadinya.  Sikap tidak yakin patah tumbuh hliang berganti itu akhirnya suka menyalahkan pihak lain.
 Sikap menuduh orang lain semua salah itu sebenarnya menunjukan dirinya lemah. Barang dah  tak kuat marahkan Isteri katakan tidak bernafsu.  Fikiran orang yang terkurung dalam kotak akan menyalahkan semua orang diluar kotak kerana tidak membuka kotak itu untuk melepaskannya. Pada duduk sebenarnya orang diluar tidak tahu bahawa dia berada dalam kotak itu. Begitulah keadaan Najis sejak dahulu.
Puak Khawarij merancang membunuh Mauwiyah dan Saidina Ali kerana mereka berpendapat semua tak betul dan tak layak jadi khalifah. Keputusan itu dibuat paling mudah dibunuh ketika orang sembahyang subuh. Mereka berjaya membunuh Saidina Ali manakala Mauwiyah gagal.  Ada baca sejarah itu? . Jadi ciri-ciri Khawarij itu telah ditemui diMalaysia. Ia itu di ........  ! . Ahark.. ahark..ahark.. ohuk.. ohuk.
Awas !,   Sebab itu terdapat ulama mengatakan Khawarij  itu sesat dan terkeluar dari Islam.
N ajis Lidah bercabang.

No comments: